2021’in en tanınan oyun çeşidi “nişancı” oldu

Video oyunu kesimi, 2020’de ivmelenen büyümesine 2022’de de sürat kesmeden devam ediyor. veri.ai tarafından yürütülen aktüel araştırmaya nazaran, bilgisayar oyunlarına yapılan harcamaların büyüklüğü 2022’nin birinci yarısında global çapta 40 milyar doları aşarken, taşınabilir oyunlara yapılan harcamaların 136 milyar doları bulduğu biliniyor. Blokzinciri teknolojisiyle oluşturulan kripto para ünitelerinin, NFT’lerin ve metaverse’ün de dahil olduğu bölüm, oyna-kazan (play to earn | P2E) üzere iktisat modelleriyle tesir alanını her geçen gün artırıyor. DappRadar datalarına nazaran oyuncular, oyun üreticileri ve yayıncılar için ortak bir iktisadın kapısını arayan GameFi dalında bugün prestijiyle 1.800’ü aşkın proje olduğu görülüyor. Bu projelerin en yenisi, görüntü oyun kesiminin en çok sevilen çeşidinin blokzincirine uyarlanmış bir versiyonunu sunan Forfeit olarak öne çıkıyor.

Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan Forfeit CEO’su Jims Knowlton, “Oyna-kazan modelinin Web3 konseptinin bir kesimi olarak değerlendirilmesiyle bu alandaki yatırımlar da artıyor. DappRadar bilgileri, 2022’nin birinci 5 ayında GameFi’ye yapılan yatırımların 4,5 milyar dolara ulaştığını gösteriyor. Forfeit, GameFi’nin sunduğu yeni iktisadın potansiyeline duyulan inançla geliştirilen ve alışılmış nişancı oyunu (FPS) tecrübesini bugüne uyarlayan bir proje” dedi.

Mobil oyunlar, pazardan 1,7 kat daha süratli büyüyor

Data.ai tarafından hazırlanan raporda, taşınabilir oyunların pazarın yüzde 60’ına hakim olduğu belirtilirken, bu bölümün görüntü oyun pazarının tamamından 1,7 kat daha süratli büyüdüğüne dikkat çekildi. Taşınabilir oyunların yaygınlaşmasının 2016’da başladığını vurgulayan Jims Knowlton, “İlk FPS oyunu sayılan Maze Warfare, 1973’te piyasaya sürülmüştü. Bu oyunun bugün pek bilinmemesi, elbet teknolojinin ve yüksek performanslı donanımların yaygın olmamasından kaynaklanıyor. Bugün ise epey farklı bir noktadayız. Statista bilgilerine nazaran FPS, 2021’in son aylarında dünya çapında her yaş kümesinde en çok tercih edilen oyun tipi oldu. Taşınabilir aygıtlar yüksek performanslı donanımlara sahip ve bu sayede görüntü oyunlar daha çok bireye ulaşıyor. Bu sebeple bir FPS oyunu olan Forfeit’i de bilgisayarda, web tarayıcılarında ve mobilde oynanabilecek halde geliştiriyoruz. Bugün en tanınan oyun motorlarından biri olan Unity platformunda geliştirilen Forfeit, FPS oyun kesimine yeni bir soluk getirmeyi amaçlıyor” tabirlerini kullandı.

Metaverse’te kendi evrenlerini oluşturuyor

Forfeit oyununun metaverse platformunda çalışan çok oyunculu ve 10’u aşkın haritaya sahip olan bir görüntü oyun olduğuna dikkat çeken Forfeit CEO’su Jims Knowlton, değerlendirmelerini şu tabirlerle sonlandırdı:

“Forfeit oyuncuları Forfeit sanal kainatı içinde kendi karakterlerini oluşturabilecek, farklı maceralara katılabilecek, kendi ekipmanlarını tasarlayabilecek. Oyuncular, bu karakter ve ekipmanları Forfeit NFT pazarında satarak yarar elde etme talihi yakalayabilecek. Tüm bunlar, Forfeit cihanında geçerli olan ve Binance Smart Chain üzerine inşa edilen $FFT token kripto para ünitesiyle mümkün olacak. Sona yaklaştığımız geliştirme sürecinin akabinde, gelecek yılın birinci aylarında Forfeit kripto para ünitesi borsalarda listelenecek. Projeye ilgi duyan blokzinciri meraklılarını topluluğumuza katılmaya ve devam eden ön satışlar kapsamında $FFT token sahibi olmaya davet ediyoruz. Yol haritamıza, gelişmelere ve oyunla ilgili detaylı bilgilere internet sitemizden ulaşılabiliyor.”

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.